Födelsedagar gånger tre

Lite födelsedagskort tänkte jag visa, dels till Anna o Ingrid och dels till Julia, barnens kusin.
Anna och Ingrid är två pysselkompisar och de fick varsitt snarlikt kort. Inte ofta jag gör två lika men så blev det denna gången.
 
Stämpeln är ett motiv från Stämpelkällan, en av dem som San har designat. Det var ju ett tag sen Stämpelkällan var igång, alldeles för sällan jag fiskar upp och använder stämplarna därifrån inser jag... Denna gången maskade jag bort motivet med hjälp av en Post-It-lapp och färglade enbart bakgrunden.
Premiäranvändning av mina nya distressoxider blev det, jag är helt såld!! Dem ihop med vatten -A match made in heaven!
Jag har distressat med två färger som bakgrund och sen bara fuktat baksidan på en schablon och tryckt dit den. Rutnätet är alltså reaktionen mellan stämpelfärg och vatten, love it!!
 
Så till Julia som fyllde 16 år i tisdags. Där fick det gå undan eftersom jag hamnade i rasande tidsnöd och det blev en helt annan typ av kort. Just nu är jag ju annars inne i en slags distressbakgrundsperiod =)
Spetsband, rivet papper, ett utstansat grattis och en blomsterhög. Då den orange blomman är rätt stor så fäste jag den med limpistol. I vanliga fall limmar jag de flesta dekorationer, papper fäster jag med dubbelhäftande tejp.
 
Namnet hamnade på en liten banderoll som jag puttade in under blommorna. Fråga mej inte om vad siffrorna på bokstavsstickersarna betyder, för jag har ingen aning! =) På den rivna pappersremsan duttade jag lite guldigt glitterlim och en bit guldfärgat snöre fick också vara med.
 
Min blomhög har ett utklippt wellpapp-hjärta i botten och sen snurrade jag lite paketsnöremoch klämde dit lite tyll också. Makens kasserade skjorta fick bidra med några knappar, jodå, en skrotsamlare är jag allt!
 
Solglada hälsningar,
Monica =)
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Tidsnöd till trots tycker jag du fick till ett riktigt välarbetat kort, Jättefint!!
Även det andra så fint.
Kram

2017-07-28 @ 15:39:40
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0