DT-ansökan till KaBoks, Norge

Hej där!
Min kompis Anna är DT för KaBoks och uppmanade mej att söka när de nu letar nya medlemmar till sitt team. KaBoks har en egen linje med mycket textstämplar och dies, att jobba just med detta är ju så ruskigt kul så jag testar och ser om det jag gör kanske kan passa dem. Ansökan görs genom det här blogginlägget helt enkelt!
 
Jag heter alltså Monica, är mitt i livet med man, villa och två utflyttade barn. Scrapbooking är min stora hobby och ett härligt sätt att varva ner. Eftersom jag gillar att låta skapandet ta tid så har jag ju dessutom trevligt länge =)
Jag har papperspysslat sådär 10 år skulle jag tro och det jag gör mest är kort. Hur de ser ut skiftar en hel del eftersom jag gillar att utmana mig själv och testa nytt. Det jag gör påverkas också mycket av materialet hos den butik jag har uppdrag för så klart! Sedan mars är jag nu utan DT-uppdrag.
Förutom kort, just nu mycket fokus på distressade bakgrunder, gör jag en del ATCer. Det lilla formatet är kul och möjligheten att leka lite med texter gillar jag. Jag gillar också kortvikningar, altrar lite i perooder och använder gärna en del mixed media-material. Jag tycker också att rörliga funktioner på korten är kul.
 
I ett DTuppdrag låter jag mej gärna utmanas av det aktuella materialet men också av vad butiken vill se mej göra. Så se inte typen av alster jag gör nu som en begränsning! Här hittar ni t ex en av mina sidor i en inspirationsbok kring Mixed Media som teamet från mitt förra uppdrag skapade: Lottas inspirationsbok
 
Jag gillar att färglägga stämpelmotiv oxå, då jobbar jag gärna med Copics, distresser eller akvarellfärg.
I mina DT-uppdrag gör jag gärna instruktioner, bidrar med skisser och anordnar utmaningar. Här kommer ett exempel på en av mina instruktioner: Hjärta med tissuepaper
 
Mycket text det där.... För att få en bild av mitt skapande hittar ni det jag gjort för ELB, mitt förra DT-uppdrag här: Monica för ELB
Utöver det har jag denna bloggen. Den har hanterats lite sömnigt ett tag då jag såg bättre effekt i att direktlänka butiksbloggen i de facebookgrupper jag tillhör. Men bloggen är något jag tänkt ta tag i igen, det är ju kul att ha materialet samlat.
På Instagram har jag publicerat en hel del, ett härligt snabbt forum som når ut brett med hjälp av hashtags, men utan så mycket detaljer förstås: Monicaminsann
 
Här kommer så ett inspirationsalster för denna ansökan, ett kort med text och dies i fokus. Inte från KaBoks, men det ger ändå en bild av vad jag kan göra hoppas jag. Den hjärtformade stenen från förra veckans Skiathos var utgångspunkten för kortet. 
 
Frontpanel är monterad med 3D-tejp för lite höjd, hörnorna är distressade i två toner.
 
Några lager cirklar som en extra ram ger ytterligare höjdeffekt.
 
Livet är sött men ibland lite upp och ner, jag gillar lekfullheten =)
 
Kortet kommer att hamna hos en kär vän jag inte hört av på bra länge nu.
 
Några kort till som visar lite hur det jag skapar kan se ut:
 
 
 
Om ni har frågor och funderingar så hör gärna av er! Jag nås enklast via mejl tänker jag.
 
Nu håller jag tummar och tår för att det jag gör kan passa in på det ni söker till KaBoks DT-team!
 
Glada hälsningar,
Monica
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0