Att läsa är härligt!!!

Jag gillar att läsa även om det mest blir på semestern det avverkas böcker på löpande band.
till böcker behövs ju bokmärken, eller hur?!
Prima har urfina, rätt stora tags som är kul att dekorera. Det enda man får tänka lite på är att inte bygga dem för mycket på höjden eftersom de ska kunna klämmas ihop i en bok utan att förstöra nån av dem.
 
Två bokmärken har jag bloggat för En Liten Butik, skutta över dit om du vill ha materiallista! Där finns dessutom en tutorial på hur jag använt trädstencilen.
 
Här kommer de nu, om du undrar över nåt så bara fråga!
 
 
Jag målade gesso på mönsterpappret så att stämpelmotivet skulle synas bra.
 
Den fina etiketten har jag limmat upp på en bit pizzakartong för att få lite höjd.
 
Tilda är färglagd med pensel o distressrefillers och monterad på 3D-kuddar. Fint med lite olika höjd på dekorationerna tycker jag.
 
 
Här syns det att jag använt schablon för att skapa trädstammarna. Själva träden har jag färgat in med distressdynor o bruna, orange o gröna toner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0