Vänskap är som en fluffig bakelse!!!

Min goaste väninna Lotta har fyllt 50år....Kan man inte tro fast man vet, men ålder är en känsla, eller hur? Skiftar från dag till dag hur gammal man är så det gäller att se livet från den soliga sidan helt enkelt!
Härlig fest hade vi i lördags o väninna av ordning noterade att det inte var ett handgjort kort. Men så fyllde hon faktiskt inte förrän i måndags heller =)
Jag skuttade upp med ett speciellt Lottakort på rätt dag så klart <3
 
Kortet är gjort efter Lisa-Olsis skissutmaning. Det är dessutom en dubbelutmaning om man så önskar, hos Onkis hittar man den andra. Fram till den 15e är det som gäller så jag tänker absolut hinna båda -skisser är så kul!!
 
Här kommer Lisa-Olsis skiss:
 
 
Förutom att följa skissen ska kortet vara nygjort och enbart för denna utmaningen. Det ska också finnas stygn, sydda på maskin eller ritade + tre pärlir, såna där med hål i =)
 
Första bilden är lite suddig men det kommer fler! Stämpeln med damerna hittar du hos Stämpelkällan Eftersom Stämpelkällan kommer att upphöra har de 25% rabatt fram till den 10e maj, några dagar till kan man fynda!
 
 
Idén att sätta damerna i en muffinsform har jag lånat av Jeanette som också har koppling till Stämpelkällan.
 
Hattarna har jag paper-piercat. Själva stjärnpappret kommer från placeringskorten Lotta hade på sin o makens fest (han fyller 50 precis en vecka efter Lotta o det är han osannolikt nöjd med =)
 
Denna texten hittade jag på nätet -vad vore världen utan google?!!
 
Önsketexten kommer från Gummiapan, cirkeltexten från mina egna hjärnvindlingar =)
 
Ha det bäst o njut av livet! // Monica
 

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Ett mysigt och glädjefullt kort,
den stämpeln är ju tuff, smart att
använda en muffinsform. Härliga färger
på ditt kort och söta tärnigspärlor.
Tack för att du är med i vår utmaning :)
Ha det gott//Lisa

2013-05-07 @ 23:24:29
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0