Bröllop i juli

With this card I participate in the following challenges:
Creative Corner Challenges 27: Anything goes
Totally Papercrafts Friday Challenges 175: All of a Flutter
Sentimental Sundays 163: You've been framed
Sister ActCard Challenge 15: Anything goes
 
Jag har en kollega med familj i Tyskland som ska gifta sig nu i dagarna fast på Palma. Låter inte dumt! Jag fick det härliga uppdraget att greja till ett kort. Just bröllopskort är så kul att få göra tycker jag!
Motiven jag använt kommer från Sans Design.
 
 
Jag har kombinerat fyra olika digisar o färglagt med Copics i vanlig ordning. Kortet fick vara vitt för att ha fokus på motiven.
 
 
För att få hjärtramen att "krypa fram" lite mer skuggade jag med två gråa toner med hjälp av väldigt många prickar... Lite glossy fick det bli på hjärtanen också.
 
 
Insidan kommer här, massa plats för att skriva på högersidan. Jag brukar sätta namn och datum på utsidan men denna gång fanns det liksom inte plats för det. Fick bli en dekorerad vänstersida istället. Det blev lite bonus där för jag är inte så flitig med att dekorera just vänster insida, lämnar den oftast blank. Hur gör du med insidorna?
 
 
Fler gråa prickar o en kombination av tre digisar denna gången. Den där tagen är ganska ny o jag gillar den massor! Funkar fint både med o utan text. Jag har inte testat den som huvudmotiv än men det kommer! I stort format kan man få rum med en längre text är min plan...
 
 
Den här lilla datumstämpeln gillar jag! Den ser ut som gamla typen av kontorsstämpel där man snurrar fram datum o olika texter.
 
 
Snurrblommor är fint! Jag funderade på att kleta glitter på dem men i slutändan fick de vara vita i alla fall.
 
 
Det kan inte bli för många hjärtan på ett bröllopskort, eller hur? De små vita hjärtanen hamnade där för att rätta till att tejpen jag satte bandet med lös igenom o gav bandet en gulaktig ton....Ibland skapar ett kort sig själv på nåt sätt =)
 
Kom gärna tillbaks o kolla i slutet av veckan: jag håller på att greja med de finfina julmotiv San släpper till helgen =) Redan nu kan du kika på några av dem i hennes blogg. Kanske betyder detta att jag är i god tid med julkorten i år men bara kanske....
 
Ha det gott i solen // Monica

Kommentarer
Postat av: Inga

Det var ett riktigt fint kort...så sött med fåglarna som håller upp vimplarna...ja,det var fina detaljer,flera stycken ,även insidan.
Jag har börjat på senare tid att sätta ett papper med en skrivruta på höger..lärt mig av någon bloggare...det gör faktiskt mycket...ser skillnaden på mina tidigare kort....snart blir det väl även på vänster*ler*
Kram Inga

2013-07-17 @ 06:59:26
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pernilla/pillan

Men så sött bröllopskort! Håller med, det kan inte bli för många hjärtan på ;-)
Va kul att du gillar mina foton!
Motiven va faktiskt inte havet (även om det är ett av favvo-motiven) utan Vänern, missade att skriva det.... jag framkallar alla mina kort (o det är mååånga) hos Crimson, riktigt bra ställe, väljer alltid matta kort eftersom det lätt blir "fingrar" på annars. Där kan du även välja till olika ramar och udda storlekar på korten.
Snöflinga o de andra diesen köpte jag direkt fr Go Kreate denna gången. Kram Pillan

2013-07-17 @ 11:55:02
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Anonym

This is a wonderful card, so elegant. Thanks for joining us at Totally Papercrafts.
Hugs Sue W.

2013-07-17 @ 17:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0