Grönt är skönt! (även när det regnar...)

Hej där!
 
Nu kan man verkligen prata om aprilväder! I morse när jag tittade ut var hela världen vit....Jag som vill ha tussilago o vitsippor! (vitt blev det förstås)
Våren är ju också en tid för flyttfåglarna att återvända. Hos oss är det lite tvärt om: sonen flyttade till egen lägenhet igår....Oj så kluvet! Å ena sidan är jag sååå glad för hans skull o ser fram emot att möta honom som vuxen fullt ut, å andra sidan är det svårt att mista vardagen tillsammans med honom, småpratet, att rent fysiskt kunna ta i honom...
Ja,ja.. ingen som lovat att livet ska vara lätt o enkelt! Har i alla fall gett dottern stränga order att bo hemma ett tag till!!! =)
 
San har nyss släppt en hel gäng med nya motiv, många av dem texter o ramar. Jag blev lite kär i allihop, men detta motiv kunde jag inte motstå -blev superförtjust i texten!!
Det är ju inte ett självskrivet födelsedagskort fast vid närmare eftertanke funkar det fint -bara att sätta grattis på insidan istället! Å andra sidan ska jag ju bli bättre på att skicka kort sådär bara för att göra nån glad o då är motivet alldeles lysande <3
 
 
 
Motivet är färglagt med Copics i vanlig ordning o lite glitterpenna fick det också bli! Motivet är limmat på en blå bakgrund o det hela är höjt med hjälp av 3D-kuddar.
 
Glada hälsningar med förhoppning om söndagssol o värme <3
Monica

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Grönt och blått är läckert tillsammans och det där lilla "lagoma" glittret blir precis pricken över i!

Håller med angående texten - underbar!

Summa summarum: Ett topp-snyggt kort!

Och ja, visst är det härligt att kunna glädja sig åt att barnen växer upp och faktiskt kan stå på sina egna ben. Inte alla har förmåga/möjlighet till det. Så gläd dej fullt ut! Och ha en himla trevlig helg!

2013-04-12 @ 19:08:12
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Pernilla/pillan

Förstår att det måste vara kluvet när barnen flyttar hemifrån, kommer ihåg hur min mamma kände när jag flyttade... Men du får trösta dig med ditt blivande pysselrum och att det blir ju en anna och säkert minst lika bra relation nu framöver. Verkligen tänkvärd text på kortet, får nog kolla in den sidan, har nog inte sett den innan. Kram

2013-04-12 @ 19:35:40
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Iffa

Gokväll!
Åh, jag kan sätta mig in i ditt dilemma du har med sonen nu. Om ett drygt år går min son ut gymnasiet och kommer flytta hemifrån till någon sorts boende och jag har redan ångest över det =) Precis det du skriver här....detta inte inte fysiskt kunna ta och se honom varje dag och dela vardagen som man är van vid känns förskräcklig! Så jag förstår även din dotter,fniss.....min dotter som blir 16 snart har oxå fått ordentliga direktiv från sin mor om att bo hemma lääääänge till,haha!
Detta kortet du visar idag är jättefint, så fin stämpel!!! Är den en vanlig stämpel eller digis?
Tack för dina goa ord inne hos mig.
Aha, så du hade vitt imorse och blivit av med det nu....då bor du gissningsvis lite längre söder ut än mig, här har det snöat hela dagen men det är ju blötsnö så det blir ju bara blött och eländigt på marken.
Kram Iffa

Svar: Hej där Iffa!Hör att du kommer o hamna i samma dubbla vånda som jag =)
Motivet är en digi, har du inte varit över hos San o kollat in hennes motiv är det väl värt ett besök <3
Här har våren återvänt, dvs det regnar...Bor i Mölnlycke strax utanför Göteborg.
Ha det bäst!! // Monica
Monica =)

2013-04-12 @ 20:38:29
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Fy jag vill inte ens tänka på hur det ska bli när barnen flyttar hemifrån... :(
Här har det regnat hela dagen,men i kväll började det att snöa..

Jättefint kort.
Må gott!!

2013-04-12 @ 22:07:43
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Mysigt kort, fint "paraplytta" och text,
jag gillar knappar på alstren.
Det är ju den bästa posten att få,
ett trevligt kort "bara ändå".

Det är både kul och sorgset när barnen ger sig
iväg hemifrån, hur naturligt det än må vara :)

Ha en trevlig helg//Lisa

2013-04-13 @ 10:04:48
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Pysselfröken

Toppensnyggt kort! Enkelt och stilrent med lagom mycket dekorationer. Din färgläggning är verkligen toppen.
Ha en fin dag!
Kram

2013-04-16 @ 12:36:06
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.se/
Postat av: Britt-Marie Schenström

Kul att titta in här och det blir inte den sista , du gör jättefina, görsnygg stans du använder till höger om det rutade. Tack för denna gången.
Kram Titti

2013-04-16 @ 17:39:52
URL: http://snowflake64-snowflake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0