Lika men ändå olika

Hej där!
Jag gjorde två bakgrunder med hjälp av distresser och använde samma cykelstämpel men helt olika blev de!
 
På den vänstra bakgrunden embossade jag motivet och färgade in med hjälp av distressverktyg, ett sånt där handtag med skumgummi.
Den högra bakgrunden är samma färger. Här stämplade jag dynorna på ett teflonark, sprayade med vatten och drog runt pappret i det. Sist skvätte jag på lite vatten för att få droppeffekten. Stämpeltrycket blev flammigt eftersom det var en clearstamp som distressfärg inte fäster så bra på.
 
Den första bakgrunden blev ett födelsedagskort till min mamma:
 
Den andra bakgrunden blev ett inspirationsbidrag till majutmaningen hos ELB, skapa monikromatiskt:
 
Denna månaden är det Cissi som har en skissutmaning med en twist hos ELB, du hittar den >här<
Kul om du vill delta!
 
Glada söndagshälsningar,
Monica

Kommentarer
Postat av: Jaana

Sååååå vackra !

2015-06-07 @ 15:40:55
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.se/
Postat av: bili

Lika snygga båda två :) kram bibbi

2015-06-07 @ 15:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0