Ett utmaningskort till!

Hej där!
Jag har ju redan gjort ett kort till KaBoks septemberutmaning: julkort i otraditionella färger. Men det där var ju en så kul idé, det ger verkligen alla möjligheter att leka lite extra =) Så ett kort till blir det, man har faktiskt möjlighet att delta med tre bidrag.
God Jul är en stans från Gummiapan och granen är en Magnoliastans har jag för mej. Får se om nån protesterar...
Det här kortet växte fram lite i taget. Jag startade med en idé att göra färgfläckar med Distressoxiderna och sen stämpla samma motiv i svart i varje cirkel.
Sen var planen att skvätta vatten och färg, men vatten vågade jag inte då den svarta dyna jag använt är vattenlöslig. Det var nu rätt mycket vitt mellan mina prickar, det hade jag inte tänkt mej... Brun färg genom en textstencil fick bli lösningen.
 
För att få lite mer liv i det hela och bryta av regelbundenheten ströade jag ut embossingenamel i några kanter. Pulvret är härligt grovkornigt med gröna och guldiga inslag, här gäller det att värma försiktigt underifrån!
 
Både texten och den ena granen har fått linjemarkering för att komma mer i fokus. Granen i wellpapp har jag monterat med hjälp av 3D-tejp.
 
Härligt att ha kommit igång med julkorten, nu gäller det bara att hänga i =) Har du startat än?
Glada hälsningar,
Monica
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Häftigt julkort :) Ja jag har också börjat med julkorten, Har en annan blogg jag använder än den du besökt. Där lägger jag ut alla kort etc jag gör. Adress: kortfonstret.wordpress.com

2017-09-21 @ 21:37:29
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Trillade in hit till dig via någon annan blogg :)
Himla snyggt kort. Kul att utmana sig lite och göra julkort i otraditionella färger :)

Ha de gott.
/ Gurkiss

2017-09-22 @ 12:30:18
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Lena

Vilket fint julkort!! Jag gillar verkligen när det är lite annorlunda, inget ont om traditionella julkort men kul när man vågar sticka ut!!

Tusen tack för kommentaren hos mig!! Jag blir såå glad!!
Trevlig helg! Mvh Lena

2017-09-22 @ 21:33:10
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Bente

Kjempestilig kort du hadde laget her:)
Takk for at du scrapper med oss hos kaBoks, DT Bente.

2017-09-23 @ 08:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0