En kul julkortsutmaning!

Hej där!
Jodå, även om det fortfarande är sensommar så är det faktiskt dax att börja klura på det där med julkort.... I alla fall om man som jag gillar att göra olika kort och dessutom ganska ofta låter korten få ta sin lilla tid att göra. Fast det brukar bli körigt ändå framåt december, jag tror det lite hör till =)
 
Hos en norsk e-butik, Kaboks, hittade jag en kul julkortsutmaning, perfekt för att komma igång! uppdraget är att göra kort i otraditionella färger, dvs inte rött och grönt.
Jag bestämde mej för att starta med en embossad text i fokus och det klart ojuligaste pulvret jag har åkte fram: illrosa!
Själva kortupplägget är traditionellt och enkelt, ett enlagerskort.
 
Här kommer en närbild, den rosa texten är embossad och grantexten har jag maskat in.
 
Jag har alltså stämplat den rosa texten på post-it-papper, klippt ut och täckt texten för att sedan stämpla min bruna grantext över alltihop. Eftersom den embossade rosa texten blir lite upphöjd är det ruskigt finurligt att använda ett stämpelverktyg. Då kan man lätt stämpla om och om igen på exakt samma ställe för att få ett tydligt tryck.
 
Glada hälsningar,
Monica

Kommentarer
Postat av: Inga

Ja,men det var ett fint kort, gilla granstämpeln,varifrån kommer den? Liftvarning, när man vill göra många kort var det en bra ide´.
Kram

Svar: Hej Inga! Kul att du gillar mitt kort, lifta på =) Granen kommer från Reprint o finns i två storlekar. Jag har den större.
Glada hälsningar,
Monica
Monica =)

2017-09-06 @ 06:17:30
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Graciela

Kult kort! takk fora t du deltar hos Kaboks.
DT Graciela

Svar: Hej där!Tack för en kul utmaning! Kanske blir det nåt mer kort rentav =)
Glada hälsningar,
Monica
Monica =)

2017-09-07 @ 22:14:44
URL: http://gracielaslife.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0