Inspirerad av Gummiapans finfina produkter

Hejsan!
Jag var på scrapträff för ett tag sen och då fick man en stämpel + dies och finfina papper i eventets goodie bag. Det materialet inspirerade mej till tre kort, både lite lika och ganska olika.
 
Första idén var ett färgglatt paraply flytande i vatten. Copics och distresser åkte fram tillsammans med en charmig liten fågel och text jag hade sen tidigare. Om du missat det så finns det hur mycket härliga texter som helst i Gummiapans utbud. Extra kul att de kör sin egen linje både med stämplar, dies och papper.
 
 
Här kommer en lite närmare vy, himlen är infärgad med två distressfärger och sen vattensprayad. Vattnet fixade jag till genom att maska med en bit post-it-lapp. Paraply och fågel sitter delvis på 3D-kuddar för att komma ut lite från bakgrunden.
 
Ett paraplykort till blev det, denna gången på andra hållet och som ett litet segel:
Själva lådan är stämplad och urklippt från en pizzakartong. Det där är ett material jag använder rätt ofta, jag tycker det bygger precis lagom mycket.
 
Här syns det att jag även denna gång använt en del 3D-kuddar för att få volym. Visst är det härliga mönster o färger på de papper jag använt, riktiga gladfärger!
 
Sista kortet ut är i samma färgskala och med en kul text i fokus:
 
Ha det fint och njut av vardagen!
Monica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0