En gäng kortvikningar

Hej där!
Inspirationen är på topp fast det inte syns.... Jag har visat en hel gäng kortvikningar i ELBs blogg den här månaden som inte hamnat här än. Det får så klart fixas till =)
 
Först ut är en dioramavikning, det blir lite åt tittskåpshållet fast i miniformat:
Utsidan är dekorerad med ett av ELBs egna PL-kort och några paljetter.
 
Instruktionen jag gjorde hittar du >HÄR<
Det stackars gröna monstret fick olika färg på ben o kropp, bråttom blev det... Jag får se till att ge honom en ansiktskyftning innan jag ger bort kortet =) Tror han ska få ett par "skrammel-ögon" också.
 
Sen är det dax för ett kort med bågar, det kallas för Bendy-card:
De två bågarna kan hakas ur så att kortet blir platt o lätt kan skickas i ett kuvert, finurligt bra tycker jag!
 
Lite ovanifrån ser det ut så här. Denna gången har jag använt en massa fina stickers o en textstämpel som dekoration. Min instruktion finns >HÄR<
 
En vikning till, det här är en favorit: Joy fold card. Det var en av de första vikningarna jag provade när jag började scrappa, jag hittade den hos Ingrid om jag inte minns fel.
 
Min instruktion finns >HÄR<
 
Sist ut är en härlig origamivikning, en fjäril. Jag är faster till en gó tjej som hittade den här Youtube-filmen. Än har de inte hamnat på nåt projekt men det kommer!
Fjärilarna är vikta av kvadratiskt papper med sida 8 och 5,5 cm. Filmen finns >HÄR<
 
Vårglada Kramar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0