Tejp på två sätt

Hej där!
Här kommer två kort jag gjort för ELB, båda med tejp i fokus men på helt olika sätt. Till det ena gjorde jag en djupdykning i makens verktygslåda, han har ingen aaaning om att han har pysselgrejer där =)
 
Först ett kort med en washitejpad bakgrund:
 
Här syns det lite bättre att kortet har fått höjd med hjälp av 3D-kuddar under textdelen. Tejpen har jag fäst lite i lager på lager.
 
För nästa kort har jag använt målartejp för att färga in en randig bakgrund:
 
Infärgningen fick nästan som en linne-liknande struktur tycker jag. Tanken var ett smalare tejp och fler ränder men nu var det denna bredden som fanns i verktygslådan =)
 
Plättlätt är det, bara att trycka tejpen rätt rejält mot en distressdyna o sen trycka av färgen på ett papper.
 
Så här såg det ut innan jag dekorerade kortet.
 
Glada hälsningar, Monica

Kommentarer
Postat av: Titti

Så fina korten är , verkligen snyggt med att göra (eget papper )
Våriga färger iallafall .Ha nu en skön vecka.
Kram från Titti

2015-02-23 @ 10:09:12
URL: http://snowflake64-snowflake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0