Gesso+fjäder=sant!

Hej på er!
För ett tag sen surfade jag runt o hittade en kul idé hos Tesa som ju är en finurlig pysslare. Hon hade målat Gesso på en påskfjäder.
Jag testade men lät fjäderns orange färg få lysa igenom, en kul effekt tycker jag. Dessutom stämplade jag på fjädern med en textstämpel.
Så här blev det:
Det mesta av materialet, den fina ramen t ex, kommer från En Liten Butik.
 
Jag blev supernöjd med min fjäder! Den goa tjejen har tidigare bott hos Ingrid/Inola =)
 
När man målar/kladdar på Gesso blir fjädern rätt kompakt. Man får ta nåt spetsigt o dra isär dunen lite innan den torkat.
 
Och så lite stämpling som pricken över i!
 
Glada pysselkramar, Monica

Kommentarer
Postat av: Inga

Vilken fiffig ide´....snyggt blev det också!
Ha en fin helg
Kram Inga

2014-06-06 @ 12:01:51
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Tesa

Kul Monica❤
Kram Tesa

2014-06-08 @ 17:39:00
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0