Fram till söndag den 30e har du på dej att embossa till ELBs juniutmaning!

Precis så är det!
Embossa är kul o det finns flera varianter, både torrembossing o en massa olika pulver, så på`t bara =) Utmaningen håller på till den 30e så visst hinner du!
 
Två kort har jag gjort som lite inspiraton, ännu mer hittar du i ELBs blogg, Mezzanotte t ex är finurlig när det gäller att använda olika flakes o pulver. Bara att skutta över o inspireras!
 
Lite sommarfika är väl aldrig fel?! Det snygga blå chevronmönstrade pappret har en av DT-tjejerna hos ELB designat, Ami. Baksidan är randigt i rosa, gult o grönt, också superfint.
 
Torrembossad bakgrund med en liten Bildmålar-kille på glossad gren. Hjärtat fick sig också en sväng av lacket. Jag har målat med Copics, men tänker nu när jag ser att jag behöver testa mörkare skuggning nästa gång. Lite väl små kontraster blev det.
 
Charm i form av kaffepanna, kaffe är ju aldrig någonsin fel om du frågar mej, inbiten kaffetant som jag är =) Kul när man hittar bakgrundspapper med små detaljer som kan få synas tycker jag. Mest använder jag 6*6-block för de är oftast mer småmönstrade än de stora arken.
 
En Magnoliatjej med glad ballong kommer här! Detta kortet fick sig en vända både med torrembossing, pulver o flakes.
 
Många prickar blev det! En kul teknik tycker jag både att pricka skuggor o att skapa flerfärgad ram men det tar en stund!
 
Här har jag blandat två sorters flakes med embossingpulver. Lite trixigt är det för man måste värma försiktigt underifrån för att de inte ska sticka iväg! Dessutom smälter inte flaksen fast på egen hand utan fastnar när embossingpulvret smälter. Mer tålamod alltså, men kul effekt!
 
Vanlig hederlig pulverembossing med silverglittrande pulver är ju aldrig fel! Här satte jag en Post-It-cirkel över mitten på doilyn för att inte få pulver mer än på spetskanten. Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?!
 
Glada sommarhälsningar, Monica
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Härliga variationer på embossing du bjuder på :) Gillar silverembossingen på doilyn. Hoppas du har det bra. kram bibbi

2013-06-27 @ 11:30:59
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Päivi

Underbara kort! Ser fram emot när Amis papper kommer i butiken :) Måste nog göra en beställning då :) De ser verkligen läckra ut och så är ju även jag DT-kompis med henne ;)

Ha det bäst! Kram

2013-06-27 @ 15:03:51
URL: http://paivja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0