Kort med fart o förvåning!

Hej där!
 
Nätet är alldeles fantastiskt!!! Jag hittade en sååå rolig kortvikning via fb som bara ropade på mej =)))
Inte var det svårt heller, men ruskigt finurligt: ett plånbokskort med en kub som hoppar fram när man öppnar!!! Det hela funkar med hjälp av en vanlig gummisnodd!
Hur man gör visas i en filmsnutt o mallar finns också: du hittar det >HÄR< o den kallas "Pop up Cube in a Wallet".
Det mesta av materialet jag använt hittar du hos ELB.
 
Lite bekväm var jag för de andra två sidorna ser lika dana ut. Oavsett så är det platt dekoration som gäller för att få ner det hela i kuvertet eller plånboken om man nu kallar den så.
 
Kortet hamnade hos svågern i eftermiddags. Där blev vi bjudna på kyckling, smarrig potatissallad från egen skörd, urgoda baconlindade dadlar (så gott att det nästan gör ont!!) och en härlig banan o kolatårta till kaffet. Behöver ingen kvällsmat idag kan jag rapportera =)
 
Kuben kl'ämms ihop o stoppas i foldern/kuvertet/plånboken eller vad man nu ska kalla det. Stängningen är en enkel slejf.
 
 
Japps, ett tappert försök att ta kort på själva pop-upp-effekten blev väl sådär, Kolla filmsnutten är mitt förslag!
 
Nu är det strax dax för sängen! // Monica

Kommentarer
Postat av: Titti

vad fint kort/tub det blev har aldrig testat den. Det bästa med den var ju att man kan platta till och skicka den med posten. Härligt med middag borta.
Ha det så gott, kram Titti

Postat av: Lotta silow

Oh vad fint o finurligt!

2013-08-16 @ 17:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0