Presentlåda

Det finns mallar till hur många sorters lådor som helst på nätet! Jag föll pladask för den som ser ut som en tårtbit och valde en variant som är öppningsbar på kortsidan.
I lådan hamnade ett armband som dottern fick på sin födelsedag.


På kortsidan stansade jag ut pappersremsor som jag en skrynklade ihop o tejpade i lager. Det var så nära grädde jag kom! Själva stängningsfunktionen fixade jag med magnettejp. Det funkar tillräckligt bra, men magnetfunktionen är inte speciellt stark.

Ovanifrån ser det ut så här. Jag muttrade lite över just ovansidan innan jag blev nöjd... Jag var ju inte helt otippat ute i sista stund dessutom! Lite oväntat ryckte då maken in och föreslog både blomma o rosett =) Detta är ju inte direkt hans intresseområde om jag uttrycker mej snällt!
Blomman har jag gjort själv, har snöat in en del på just blomtillverkning det senaste.

Här kommer blomman igen. Just denna varianten är min favorit för tillfället. Jag gillar både formen o spretigheten! Bladen fixar jag till med Nellie Snellen-stansar som både stansar o embossar. Detta är exempek på såna där stansar man inte kan leva utan =)

Kan rapportera att på kalaset serverades riktig tårta också: min mamma hade gjort två enorma o fantastiskt goda smultrontårtor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0