Skiss hos Fruarna Lilja

Nu var det ett tag sen jag var med i tjejernas skissutmaning. Denna gång blev det ett kort till svägerskans 40-års dag. Bra tillfälle att få vara lite elak!! =)

Här kommer skissen:


Så här blev kortet:


Bestämd dam med handväska , lila klänning o matchande trasmattor!! Spetsen är stansad med Marta Stewart: doily lace. Har sett hur andra har veckat till en remsa såhär men själv har jag inte testat tidigare. Det blir säkert fler varianter för jag gillar volymen det ger.

Lillebror fyllde också 40 veckan innan så de hade gemensamt "Öppet hus" idag. Inte kunde jag vara snällare mot honom...blev ett elakt kort till =)



Filuren i bilen är stämplad på krympplast och blåst med varmluftspistol. Kul!! Den lilla dröm-bubblan sitter på 3D-kuddar.

Filurerna är rosa av en alldeles speciell anledning: när Mogge var liten så tänkte han bli Barbapappa när han blev stor för då kunde man ju bli vad som helst!! Klokt men inte så lätt att lyckas med =) Ser ni att han har ett grönt axelband? Det finns en anledning till det också...brorsans kollegor drog ut honom på en blöt turné för att fira. I det ingick bad på hotellets spa-anläggning. Brorsan fick bada iförd en "mankini" a lá Borat. Vissa saker är det skönt att slippa se och jag är rätt övertygad om att detta är en av dem!!
För att brorsan inte skulle undkomma att förstå dessa finurliga associationer så fick det bli en liten kompletterande text i bilen -inte så snyggt men tydligt!! =)



Kommentarer
Postat av: Linda

hehe vilka härliga kort!

2010-10-09 @ 21:52:10
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Anna

Super roligt kort med tanten gillade det jätte mycket.

Kram

2010-10-10 @ 00:19:42
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack faster Monica! :)

2010-10-30 @ 13:58:49
URL: http://annamathisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0