Lite nya kort

Här kommer några kort jag gjorde till en utmaning hos Scrap & Hobby i Partille.

Första temat var Tjugondedag Knut.



Motiven är penselmålade med Distress-refillers. Fönsterramen sitter med distanstejp så granen kunde slängas ut =) Tankebubblorna sitter med 3D-kuddar i tre olika nivåer. Semlan är utprintad på OH-papper och ditlimmad med 3D-lack så att limmet inte skulle synas. Täcket är stämplat på randigt papper och sedan urklippt.


Nästa tema var prinsessa, slott, guld.



(den lilla bilden är klickbar)


Just den här Magnolia-tjejen gillar jag massor!! Hon är färglagd med pensel hon också. För att få rätt färg stämplade jag på ett akrylblock med en stämpeldyna. sen är det bara att späda med vatten och måla på! På sockarna använde jag MCP-teknik.
Syns inget vidare, men kronan är penslad med Perfect Pearls, så den är alldeles glitterskimrande irl.


Sista temat var att tillverka en "Tag".



Bakgrunden är svampad i olika nyanser och jag har använt en mask för att få till svirlen. det är helt enkelt en självhäftande plastbit som man tar bort när man svampat klart och kvar blir ursprungsfärgen. Finurligt!!
Det bakre hjärtat har fått ett lager Crackleaccent -en ny favoritleksak =)

Jag ser nu att jag tagit kortet innan jag trädde på de sista pärlorna på bandet så dem får ni tänka dit själva... Bandet är förresten resterna av ett avkortat persienn-snöre! Finns så mycket bra-att-ha-grejer överallt, eller hur?

Baksidan på min Tag kommer här:







Sonen fyllde 19 år i fredags -tiden springer!!! =)

Klart han blir drabbad av ett hemmagjort kort han också!
Eftersom han en lång period har haft bäver som favvodjur så fanns det ingen tvekan när jag hittade detta pappret. Formen kommer från en ny Qk-stans som egentligen är en albumsida. Om man lägger kortvikningen precis innan skäret på vä-sidan så blir det ett öppningsbart kort istället!



Nu ska jag ta hand om alla bullar som ska förvandlas till semlor imorgon!!
Hur gott som helst =) =)

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Vilka urhäftiga kort!!! Andreas kort har jag ju sett live men dom andra har jag ju inte sett. Superfina, du är så duktig, får prestationsångest ;)

Kram från Svägerskan

2010-01-19 @ 22:58:11
URL: http://lottasdesign.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Vad kul att du nappade på Åremössan! Petoleumgrönt är en så vacker färg, köpte ett sådant nystan till min dotter som nu ska sticka sig en egen mössa. Jag är jättenöjd med min plommonlila variant. Lycka till!

2010-01-22 @ 11:53:17
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0